Er is geen gebruiker ingelogd

Afdeling: Den Helder
« terug naar overzicht

Welkom bij de KBO afdeling Den Helder
Deze pagina is het laatst bijgewerkt op 24-8-2021

  


    Sinds17 april 1958
       Wie zijn wij, klik hier.

Bent u nog geen lid? Komt u gerust eens langs bij onze activiteiten of bijeenkomsten om de sfeer te proeven.
U bent van harte welkom!
Via deze site kunt u zich aanmelden voor de activiteiten of neemt u contact op met het bestuur.
Direct aanmelden kan natuurlijk ook bij de
ledenadministratie.

Nieuws uit de afdeling


Eerste bijeenkomst met de vrijwilligers van onze KBO

Nadat de demissionaire minister-president Mark Rutte groen licht gaf om met meer mensen tegelijk bijeen te zijn nam het bestuur het besluit om eerst de vrijwilligers uit te nodigen voor een gezellige middag.
Dat de vrijwilligers de eerste keus waren had te maken met al die leden die tijdens de corona-pandemie hun taken veelal gewoon hebben uitgevoerd. Denk hierbij aan de bezorgers van het KBO-PCOB Magazine en ons afdelingsblad.
Zij gingen gewoon op pad en bezorgden, indien nodig, ook wat extra’s zoals de KBO-agenda’s of extra informatie.

• Voor de groep bezorgers werd een nieuwe bezorger voorgesteld: Paulien Kreeft bezorgt bij onze leden in Anna Paulowna dat wat nodig is.
• Binnen de commissie activiteiten werd afscheid genomen van Bep Puhl en Anneke van Os. Deze dames hebben lange tijd het koffie drinken en het samen eten georganiseerd en bij andere evenementen verzorgden zij trouw de hand- en spandiensten. Maar tegelijkertijd werd een enthousiast nieuw lid ingelijfd bij deze commissie: Lia Bunschoten.
• De leden van de commissie ledencontact hebben hun mannetje, c.q. vrouwtje gestaan in coronatijd. De mensen die zij in de loop van het jaar bezoeken rond hun verjaardag werden gebeld, verrast met een kaartje of een gesprekje op gepaste afstand. Er werd ook nog even gememoreerd dat de lentegroet in het voorjaar een groot succes is geweest. Op deze manier zijn bijna alle leden gezien en kon de vraag gesteld worden “hoe is het met u?”. Met een enkeling is geen persoonlijk contact geweest omdat sommige leden, na herhaalde malen langs te zijn gegaan, niet thuis waren en de lentegroet op een plekje bij de deur werd gezet.
• Vanuit de Ouderenadvisering hebben alle aanwezigen meegewerkt aan een korte anonieme enquête over de lockdown en eenzaamheid.
Verder kon iedere commissie zijn plannen bekend maken voor als de versoepelingen het toelaten.
Er werd genoten van de koffie en thee met een lekkere koek en met een drankje en een hapje toastten alle aanwezigen op betere tijden waarin hopelijk alles weer “gewoon” is.
Het was een gezellige middag; goed om elkaar weer eens te zien en eens bij te praten.
Marijke Verbeek

Bijeenkomst “Weerzien met onze leden”

In het afdelingsblad voor de maanden juli en augustus stond een uitnodiging aan onze leden voor een ontmoetingsmiddag in Buurthuis West -End. Vol verwach-ing klopte het hart van onze voorzitter die twee middagen in de planning had gezet. Zij was er namelijk van overtuigd dat veel leden van deze uitnodiging gebruik zouden gaan maken. Met een gezondheidscheck op zak om de leden te laten weten dat ook wij als KBO Den Helder de regeltjes bij bijeenkomsten strikt opvolgen, togen de bestuursleden naar de plek van samenkomst. Helaas waren er niet veel aanmeldingen voor deze middagen. In totaal kwamen er de eerste middag 32 leden inclusief de bestuursleden.
Door het geringe aantal aanmeldingen voor de tweede middag heeft het bestuur besloten deze niet door te laten gaan.
De plannen voor de tijd na de pandemie of met nog meer versoepelingen werden hier door de commissies gepresenteerd. De koffie en thee werden weer geserveerd met iets lekkers en de sfeer was prima. En het drankje met een hapje werd zeer gewaardeerd. Helaas mocht je niet aan de loop als je een bekende aan een andere tafel zag zitten. Die ontmoeting kon na afloop buiten plaatsvinden.
Ook hier werd de enquête, gemaakt door de ouderenadviseur, ingevuld zodat het bestuur enig inzicht kreeg hoe onze leden de afgelopen coronaperiode zijn doorgekomen. Er is wat af gepuzzeld, zowel op papier als vooral met legpuzzels. De telefoon, de iPad of computer hebben overuren gemaakt om te kunnen facetimen, te skypen of te telefoneren. Op deze manier hebben veel leden contact onderhouden met hun familie, kinderen en kleinkinderen. Een enkeling was heel duidelijk: die hebben de periode van de lockdown ervaren als veel alleen zijn en in sommige gevallen voelden leden zich in die tijd eenzaam. Daarom vonden wij het jammer dat u er niet was. Misschien wel weer een andere keer?

Marijke Verbeek, tel: 759425


Nieuws van de Commissie Reizen

Voor ons gevoel vliegt de tijd voorbij, het is zomer en het is vakantietijd. Maar het was een droom om te denken dat we in de zomer van 2021 weer met onze KBO op vakantie konden gaan.
Het is wel gelukt en inmiddels is de eerste KBO-vakantieweek van 21 t/m 27 augustus naar Rosengarten in Duitsland al achter de rug. Maar ook de midweek naar hotel Brinkhorst in Vledder van 30 augustus t/m 3 september is doorgegaan.
Het aantal deelnemers was 32 en 33, niet zoveel als gebruikelijk maar met medewerking van hotels en de reisorganisatie is het toch gelukt om deze vakanties door te laten gaan. In het volgende afdelingsblad leest u een verslag met wellicht wat leuke foto’s van deze vakanties.
Wij hebben de smaak te pakken en kijken vol verwachting uit naar het volgende uitje. Dit is de vaardag op donderdag 23 september van Schoonhoven naar Rotterdam met de Jacqueline. Een heerlijke dag op het water langs pittoreske dijkhuisjes, fraaie uiterwaarden en landschappen en tot slot de imposante haven van Rotterdam. Zo’n heerlijke lange dag nu het nog kan in september. Na de vaartocht rijden we terug naar Den Helder maar maken nog een stop voor een heerlijk diner.
We verwachten rond 20.00 uur weer terug te zijn in Den Helder. Alle informatie en het aanmeldingsformulier vindt u in het Reisboekje van 2021 welke u deze zomer ontvangen heeft met het afdelingsblad. Inmiddels zijn er 50 aanmeldingen binnen maar er is nog plaats. U heeft nog tot 10 september de tijd om u aan te melden met het aanmeldingsformulier dat u vindt op bladzijde 21 van het Reisboekje
Ieder jaar is er een 3-daagse reis in het najaar, maar deze keer is gekozen voor een 5-daagse rivierencruise met MS Salvinia van Rederij Feenstra.
Van maandag 25 t/m vrijdag 29 oktober kunt u met ons mee!
De Salvinia, met 3 sterren, heeft een Promenade- en Hoofddek met comfortabele hutten. Alle 2-persoonshutten zijn voorzien van twee aparte bedden, douche en toilet, aparte wastafel, televisie en airconditioning. Tijdens deze cruise geniet u van ontbijt en lunch in buffetvorm en wordt het diner aan tafel geserveerd waarbij u keuze heeft uit twee hoofdgerechten.
In de ochtend en middag wordt er koffie en thee geserveerd, het ontbreekt u dus aan niets! Tijdens deze cruise varen we van Rotterdam via Hellevoetsluis naar Middelburg, bezoeken we Veere en Zierikzee waarna de laatste stop in Willemstad is. Helaas niet op Curaçao maar in het westen van Noord-Brabant!
Naar en van Rotterdam reizen we met een comfortabele bus met vertrek en aankomst vanaf de Vredeskerk.
Er zijn op dit moment nog vrij: 5 tweepersoonshutten op het Promenadedek en 7 tweepersoonshutten op het Hoofddek.
Alle informatie leest u in het Reisboekje van 2021 vanaf blz 13 en aanmelden kan met het aanmeldingsformulier op bladzijde 17. Aanmelden z.s.m.
In deze onzekere tijd in verband met het coronavirus is het voor ons een uitdaging alle uitstapjes zo veilig mogelijk te verzorgen.
Dit betekent voor ons maar ook voor de deelnemers begrip en medewerking. Helaas ook soms teleurstelling wanneer voorwaarden weer veranderen. En deze veranderingen kunnen onverwachts optreden wanneer er weer van overheidswege nieuwe voorschriften worden uitgevaardigd. Kortom, het coronavirus houdt ons bezig en wat we nu schrijven kan, wanneer u het leest, weer veranderd zijn.
In het kort zijn nu de voorwaarden om met de bus op stap te gaan:
 Uw vaccinatiebewijs en legitimatie moet u tonen voor u instapt.
 Deelnemers ondertekenen een gezondheidsverklaring op de dag van vertrek en geven die af aan de reisbegeleiding.
 Bij in- en uitstappen van de bus en lopen in de bus, mondkapje op. 
    Zit u op uw plaats dan mag het mondkapje af, maar alleen met toestemming van de chauffeur.
 De chauffeur zorgt voor een zo veilig mogelijke situatie in de bus en houdt deze zo gedurende de reis. Deelnemers gebruiken regelmatig desinfecterende handgel en blijven zitten.
Alleen met duidelijke afspraken en met medewerking van alle deelnemers kunnen we weer genieten van een dagje uit of een heerlijke vakantie.
Wij hopen dat ook u uitkijkt naar een uitstapje en laten we hopen dat ook de plannen voor de volgende maanden door kunnen gaan. Want wij hebben er zin in. In het volgende afdelingsblad leest u er meer over.
Heeft u vragen of wilt u informatie dan kunt u ons altijd bellen op
06-29330488. Een berichtje sturen naar kbodh.reizen@gmail.com mag ook.
Blijf gezond en geniet van het leven, een warme groet van
Nel Donkers, Thea Priveé, Irene Geiger en Ria Thiel.

Nieuws van de commissie activiteiten

 Commissie Activiteiten
Een jaar om gauw te vergeten. Acht dames en één heer waren druk met het invullen van het jaarprogramma tot het coronavirus toesloeg. Twee keer konden nog supergezellige middagen met klaverjassen, keezen en biljarten georganiseerd worden.
Ook was er in de eerste maanden nog gelegenheid om samen koffie te drinken.
Vanaf maart werden alle activiteiten op last van het RIVM afgeschaald.
Op 17 september ging nog wel de uitgestelde jeu de boulesmiddag door aan het Schapendijkje. Door de aangescherpte regels vanuit het Outbreak Management Team (OMT) gingen de buurthuizen dicht, en Sinterklaas was daarom niet meer welkom in Nederland.
De allerlaatste troef was het Kerstfeest in de Stadshal: er werd een optie genomen op twee dagen en een reservedag.
Er werd een protocol geschreven maar helaas werd ook de Kerstviering door de tijd ingehaald.
Maar gelukkig werd de viering succesvol opgenomen en uitgezonden op de tv via Regionieuws.
Voor 2021 hoopt de commissie dat er na het vaccineren weer langzaam kan worden opgestart maar dan zonder de dames Bep Puhl en Anneke van Os, die jarenlang vaste activiteiten georganiseerd hebben zoals het samen koffie drinken, het samen uit eten en de seniorenmiddag in de bioscoop. Daarnaast verrichtten zij hand- en spandiensten bij andere activiteiten.
De commissie is hen dan ook zeer erkentelijk voor hun jarenlange inzet.
Helaas zal ook Marijke Verbeek de commissie verlaten. De commissie is ook Marijke zeer erkentelijk.
Het voorzitterschap van de commissie activiteiten wordt overgedragen aan Marty Driehuis.

Nieuws van de commissie ledencontact

Vorige week hebben wij van het demissionaire kabinet, de heren Rutte en de Jonge, positief nieuws gekregen.
Wij mogen alweer veel meer. Wij zijn als commissie ledencontact dan ook weer gestart met de huisbezoeken.

U krijgt altijd van tevoren een telefoontje als wij u willen bezoeken. Samen wordt dan een dag en tijdstip vastgesteld voor het bezoek. Alleen als u heftig verkouden bent of andere coronagerelateerde klachten heeft is het verstandig het bezoek veertien dagen uit te stellen.

Mocht u behoefte aan een bezoekje hebben kunt u altijd bellen met onze coördinator mevrouw Anneke van Os, telefoon 0223-631038. Bij geen gehoor kunt u bellen met Ria Verbruggen, telefoon 06-50489649.
Bent u op de hoogte van ziekte van één van onze andere leden of van een 50- of 60-jarig huwelijksjubileum, dan horen wij dat ook graag van u.

Ons motto is en blijft: “omzien naar elkaar”. Maar wij hebben u hierbij wel nodig.
Ria Verbruggen en Anneke van Os

Van de Ouderenadviseur.

Hoe vraag je een QR-code op papier aan zonder computer?
Dit is een prangende vraag van leden die niet computervaardig zijn en geen smartphone hebben, maar de QR-code op papier willen.
Het was even zoeken en veel geduld hebben bij het bellen met de GGD.
Als u een QR-code op papier toegestuurd wilt krijgen dan gaat u als volgt te werk.

• Uw inenting heeft plaatsgevonden bij de GGD en na de laatste prik zijn er twee weken verstreken.
• U zorgt dat u uw Burgerservicenummer (BSN) bij de hand heeft; dit staat op uw identiteitskaart, paspoort of rijbewijs.
• U belt het volgende nummer: 0800-1421, dit is een GRATIS nummer. Daarna volgt u de aanwijzingen op het bandje dat u hoort.
• De tijd dat u daadwerkelijk een medewerker kunt spreken is afhankelijk van de drukte en dat kan wel even duren.
• Heeft u de medewerker aan de lijn dan zal hij/zij om uw Burgerservicenummer en uw postcode vragen; daarna volgen nog wat persoonlijke vragen.
• Daarna zal de medewerker zorgen dat de QR-code binnen 5 werkdagen bij u in de bus ligt.
• Bent u voornemens om naar het buitenland te gaan, vraag dan ook gelijk de internationale QR-code aan die u nodig heeft om te reizen.

Bent u ingeënt bij uw huisarts of door de arts van een zorginstelling of een specialist, dan kunt u beter eerst bellen met de GGD via 0800-5090. Ook dit is een GRATIS nummer om te vragen of u geregistreerd bent door bovengenoemde artsen.
Staat u niet geregistreerd bij de GGD, neem dan contact op met degene die u geprikt heeft. En vraag wat nu te doen.
Ouderenadviseur Marijke Verbeek en Marga Bovens
Bereikbaar per telefoon en mail:
Tel: 0223-759425 - verbeek.mwc@gmail.com

Nieuws van KBO Noord-Holland
Op deze webpagina en in ons afdelingsblad van Den Helder worden we op de hoogte gebracht van wat de KBO in Den Helder organiseert en te melden heeft.
Maar hieronder leest u in het kort ook actueel nieuws van de KBO Noord-Holland en wilt u hier meer over lezen, gaat u dan naar www.kbonoordholland.nl of vraagt u het aan de ouderenadviseurs:
Marijke Verbeek, tel. 749425 of Marga Bovens, tel. 645536 

Hulpmiddelen vanuit de wet langdurige zorg.
Iedereen die in Nederland woont of werkt heeft recht op goede zorg uit het basispakket.
Een cliënt met een indicatie voor de Wet langdurige zorg (Wlz) die hulpmiddelen nodig heeft, kan deze op verschillende manieren verstrekt krijgen.
Meer informatie over de Wlz leest u op de website van het Zorginstituut Nederland, die u uitgebreid informeert welke hupmiddelen u vanuit de Wlz kunt aanvragen.
De handreiking is geschreven voor mensen die zorg ontvangen vanuit de Wlz en voor hun familieleden, naasten, begeleiders en mantelzorgers. Soms moet de cliënt, ondanks dat hij een Wlz-indicatie heeft, voor hulpmiddelen een beroep doen op een ander wettelijk domein, zoals de Zorgverzekeringswet (Zvw) of de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo).
Ook na vaccinatie angst voor het virus - Ouderen blijven zich isoleren.
Veel ouderen zijn nog altijd bang voor besmetting met het coronavirus.
Ook wanneer zij volledig zijn gevaccineerd. Zij blijven zich isoleren van de buitenwereld. Dat meldt het Algemeen Dagblad (AD).
Klinisch geriaters menen dat de (zelfopgelegde) isolatie inmiddels gevaarlijker wordt dan het virus zelf, aldus het AD.
Zij constateren grotere eenzaamheid, ondervoeding, uitdroging en meer breuken door valpartijen.
Meldingen van ‘spoofing’– Nep-bankmedewerkers slaan hun slag.
Bij de politie in Noord-Holland zijn diverse meldingen binnengekomen over ‘spoofing’.
Dat meldt het Noordhollands Dagblad (NHD).
Spoofing is een telefonische variant op de babbeltruc waarbij oplichters zich voordoen als medewerker van de bank. In de IJmond kreeg de politie in korte tijd 6 meldingen van spoofing.
Waaronder een 84-jarige inwoner van Beverwijk. Hij werd gebeld door een vrouw die zich voordeed als medewerker van de Rabobank.
Iemand zou bezig zijn geld van zijn rekening weg te sluizen en er moesten direct veiligheidsmaatregelen worden genomen.
De geschrokken Beverwijker besloot mee te werken en logde in op de manier waarop de ‘medewerkster’ het hem aangaf.
Korte tijd later bleek er € 13.000 te zijn weggesluisd. Ook in Den Helder was het raak, meldt het NHD.
Een 74-jarige inwoonster liep in de val, ondanks dat zij alert dacht te zijn.
Weer op stap met de CoronaCheck – Stap-voor-stap uitleg.
Wilt u toegang tot een evenement in Nederland of een reis maken binnen de Europese Unie, dan heeft u daar een coronabewijs voor nodig. Een coronabewijs maakt u met de CoronaCheck-app of via de website coronacheck.nl. I
n de meeste gevallen heeft u daar een DigiD voor nodig.
Om mensen hierbij te kunnen helpen, heeft Stichting Digisterker een demo gemaakt met een stap-voor-stap uitleg.
U vindt de uitleg van Digisterker via uitlegcoronacheck.nl.
Deze demo is ontwikkeld met de medewerking van het ministerie van VWS.
Persoonlijke situatie gewijzigd? Recht op huurtoeslag – Check uw toeslagen.
Met pensioen gaan, scheiden, het verliezen van een partner. Het leven zit vol veranderingen.
Bent u hierdoor in een huurhuis gaan wonen? Of is hierdoor het inkomen gedaald?
Is een van bovenstaande situaties herkenbaar voor u? Check dan of u huurtoeslag kunt krijgen over 2020 door een proefberekening te maken op toeslagen.nl/huurtoeslag.
De belastingdienst zet situaties op een rij die extra aandacht verdienen. Heeft u recht? Vraag de huurtoeslag over 2020 dan vóór 1 september 2021 aan.
Goed om te weten: als u huurtoeslag voor vorig jaar aanvraagt, loopt de toeslag automatisch door in 2021.
Controleer daarom ook uw gegevens van 2021.
Als er iets verandert in uw persoonlijke situatie, geef de wijziging dan door via Mijn toeslagen.
En zet zo nodig de huurtoeslag stop per 31 december 2020.
Meer weten? Neem contact op met de Belastingtelefoon via 0800-0543 (gratis).
Ook kunt u kijken op toeslagen.nl/hulp voor een toeslagenservicepunt bij u in de buurt of andere hulp.

                                 Nieuwe bestuursleden gezocht.

Het algemeen bestuur van de KBO afdeling Den Helder is dringend opzoek naar nieuwe bestuursleden.
Door het aftreden van twee bestuursleden tijdens de jaarvergadering zoeken wij enthousiaste leden die tijd willen investeren in het welzijn van onze leden. U kunt voor informatie bellen met één van de bestuursleden die staan vermeld op de Contact pagina.


Voor de Commissie PR, Marijke Verbeek 
Voor de Commissie Activiteiten, Nel Donkers
Voor de Redactie, Marja Steffens
Voor de Commissie PR en de Commissie Activiteiten vragen wij mee-denkers en mee-werkers. Hebt u belangstelling, laat het ons weten.
Wij bieden u een leuke groep mensen die staan voor wat de KBO is en doet: Krachtig Betrokken en Ondernemend.

De voorzitter.

Terugblik op het jaar 2020

Wie van de leden van de commissie activiteiten had vorig jaar om deze tijd kunnen denken dat binnen 3 maanden van dat jaar alle activiteiten die gepland stonden waren afgezegd.
Er werd nagedacht over alternatieven, met zorgvuldig gemaakte plannen en de richtlijnen die door de regering waren opgelegd.
Maar al die goede initiatieven werden steeds weer ingehaald door de tijd.

De agenda van de commissie activiteiten bleef leeg en wij schoven steeds verder op in het jaar in de hoop dat wij in de zomer toch uitvoering konden geven aan de geplande leuke dingen tijdens de zomervakantie.
Aan alle kanten werd er naar mogelijkheden gezocht; de jaarlijkse bowlingmiddag stond gepland en in overleg met Hotel Den Helder werd een “coronavrije” middag georganiseerd.
Maar helaas, ook deze gezellige middag werd afgelast. Klaverjassen en keezen kreeg een speciaal protocol maar ook dit was helaas niet mogelijk; alle buurthuizen werden gesloten.

Het jaar vorderde gestaag en inmiddels waren alle vakantie- en dagreizen afge-last en maakte menige commissie zich zorgen over hoe “onze” leden deze periode beleefden.
Soms was er een ontmoeting met leden in de supermarkt; snel even een praatje was het enige wat wij konden bieden en dan ook nog op gepaste afstand.

Maar opeens was er een lichtpuntje: de jaarlijkse jeu de boulesmiddag op de banen van Entre Nous kon als buitenactiviteit gewoon doorgaan.

Toch bleek dat er veel KBO-leden die ondanks de juiste coronamaatregelen deze uitnodiging aan zich voorbij lieten gaan. Al met al werd het een heerlijke middag, kon er even bijgepraat worden en nieuwtjes uitgewisseld.
Terwijl de ballen rolden werd maar weer eens duidelijk dat afstand houden, ook al was het buiten, toch moeilijker was dan gedacht.

In de zomer werd uitgekeken naar de jaarlijkse 50+beurs.
Er werden voorzichtige plannen gemaakt om ook in 2020 bezoekers te laten zien hoe leuk het is om lid te zijn van onze KBO.
Maar al snel bleek dat zoveel contacten op een dag onverantwoord waren; dus namen de Samenwerkende Bonden het besluit ook dit spektakel af te blazen.
En zo regen de dagen zich aan elkaar en keken wij uit naar iedere nieuwe persconferentie in de hoop op betere tijden

Ook Sinterklaas was al in een vroeg stadium gevraagd dit jaar een bezoek te brengen aan onze KBO.
En wel verdeeld over twee middagen, want maximaal 60 mensen per bijeenkomst was een van de opgelegde maatregelen.
De achterliggende vraag was dan nog: kunnen wij wel terecht in West End? Al snel bleek dat Sinterklaas zelfs Den Helder niet aan zou doen; dus weer een streep door een van de leukste bijeenkomsten van het jaar.

Dan de pijlen maar richten op het mooiste feest van het jaar, de gezamenlijke kerstviering.
Er werd overlegd en er werden afspraken gemaakt dat ook dit feest minimaal in twee keer gevierd moest worden, want 60 personen was nog steeds de norm.
In het boekje van november verscheen een protocol hoe dit feest gevierd zou worden en de maatregelen die daarvoor genomen waren. Het afstand houden en twee personen per tafel waren een onderdeel hiervan.
Intussen werd er een Woorddienst gemaakt en werd er gekeken naar de manier waarop de muziek uitgevoerd kon worden.
Want een koor bestaande uit onze leden was niet mogelijk; zingen was verboden.

In die periode liep de spanning steeds meer op, de maatregelen werden steeds strenger, de mondkapjes werden ingevoerd en de zorgen over wel dan niet doorgaan, namen toe.
Tot het moment dat het bestuur oordeelde dat het, ook al deden wij nog zo ons best, geen goede keuze was om dit alles door te laten gaan.
Een domper…einde oefening, zo voelde dat.
Tot….ik een vriendin sprak die ook lid is van onze KBO en wij samen een gesprekje voerden over hoe jammer het was dat ook onze laatste troef niet doorging. En zij was het die zei: “Vraag eens bij de LOS of de viering niet kan worden opgenomen en uitgezonden.” Dit idee bleek geniaal.
Tijdens het oriënterende gesprek bij de LOS was al heel snel duidelijk dat Ronald Boutkan dit een prima uit te voeren plan vond en graag wilde meewerken.

Op 9 december werd de viering door twee cameravrouwen opgenomen in de Stadshal van de Kampanje.
Het was een vreemd gebeuren, er was verder niemand.
Alleen 3 bestuursleden en Jet en Evelien voor de muziek. Het was spannend want de woorddienst valt en staat normaal met uw aanwezigheid. Nu sta je in het felle licht tegen lege stoelen aan te kijken. En heb je totaal niet een gevoel of de viering wel wordt wat je ervan verwacht.
Maar het resultaat was mooi. Het is raar om naar jezelf te kijken maar de trots overheerste dat het ons gelukt was u dit aan te bieden……
Nu gaan we voor 2021, waarin wij gevaccineerd worden en wij nog meer de schouders eronder zullen zetten om uw mooie KBO-agenda te vullen als dat weer mogelijk is.

De commissie PR zoekt versterking

De commissie Public Relations zoekt leden met talent voor publiciteit.
Heeft u in de PR gewerkt, schrijft u graag een stukje, bent u een beetje creatief, heeft u
leuke ideeën voor de KBO of zoekt u gewoon een nieuwe uitdaging, dan is
de commissie PR op zoek naar U !

Het werk van de commissie PR bestaat uit:
o informatie verstrekken aan de plaatselijke media
o het maken van leuke folders of flyers voor promotie van activiteiten
o nieuwe acties organiseren ter promotie van de KBO in Den Helder
o helpen corrigeren van aangeleverde tekst voor het afdelingsblad
o mogelijk kopij aanleveren voor het afdelingsblad
o de KBO stand verzorgen op bijv. de 55plus beurs Den Helder
kortom, onze KBO in Den Helder in beeld brengen op velerlei gebied.

Uw reactie kunt u sturen naar mwcverbeek@hotmail.com
of u kunt, in de avond, bellen met nummer 0223-759425
voor nadere informatie.

Marijke Verbeek

 

Foto's uit het verleden en het heden.
o.a de Kerstviering, sinterklaas, fietstochten en dagtochten
en nog veel meer.

Klik op de doos.



Een vraag:
Heeft u misschien digitale foto’s van KBO dagtochten of vakanties?
Voor het maken van een leuke presentatie, per vakantie en/of per jaar, zoeken wij deze foto’s. Lies Verberne heeft aangeboden deze taak op zich te nemen en daar zijn we erg blij mee.

Stuurt u de foto’s, met een berichtje welk jaar of welke vakantie het betreft,
naar kbodh.foto@gmail.com.

Wij hopen veel foto’s te ontvangen en u verneemt wanneer er een presentatie te zien is.


Aanmeldingsformulieren
Reizen,Dagtochten en Activiteiten
Kijk op de Activiteiten pagina.

Er zijn veel goede redenen om lid te worden van de Katholieke Bond van Ouderen afdeling Den Helder.

Hier staan er al 16.

 

Wilt u adventeren in ons afdelingsblad?
Neem contact op met onze Penningmeester
E-Mail: kbodh.penning@gmail.com
Telefoon: 0223-616784
KvK Nr:66057868




terug naar boven.